Az oldalunk használhatóságának érdekében sütiket (cookie) használ, amelyek leírását az adatvédelmi tájékoztatónkban találja.

Vásárlási feltételek

Vásárlási feltételek

Vásárlási feltételek elfogadása
Amennyiben a webáruház szolgáltatásait igénybe veszi, azzal Ön kijelenti, hogy elolvasta és elfogadja a vásárlási feltételek minden pontját, egyetért vele, és megfelel minden kötelezettségnek, ami benne foglaltatik. Ellenkező esetben kérjük, ne használja webáruházunkat.
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

A termék kiválasztása
A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
Mivel webáruházunkban szereplő termékek egyedileg kézműves munkával készültek, így a megrendelt termék kis mértékben eltérhet a képen megjelenítettől.

A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni.
Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (személyes átvétel vagy futárszolgálat által), valamint fizetési módot (utánvét, banki átutalás, készpénz). Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak. Társaságunk alanyi áfa mentes. Azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

A rendelések feldolgozása
A rendelések feldolgozása 1 munkanapon belül megtörténik.

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

Visszaigazolás

Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről (ez nem egyenlő a rendelés elfogadásával), és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét.

Fizetési feltételek
Áruházunkban lehetőség van az K&H Bank Zrt.10401914-50526851-74901005 számlaszámára történő banki átutalásra (előreutalásra) és utánvéttel történő fizetésre, továbbá személyes átvételre. Ez esetben üzletünkben lehetőség van bankkártyás fizetésre. Az utánvét esetében a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének. Az utánvét díja plusz 380 Ft.

Szállítás
A küldemények kézbesítése, szállítása futárszolgálattal történik. A termék szállítási idejét kollégánk fogja Önnel egyeztetni e-mailben. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a Kacsolat menüpontban található telefonszámon.

Átvételi módok: futárszolgálat, személyes átvétel a 18. kerületben, 1183 Budapest, Üllői út 487. cím alatt a nyitvatartási idő alatt. A rendelés alapján a termékeket 5 munkanapig áll módunkban Megrendelő részére félretenni. Amennyiben Megrendelő részéről semmiféle jelzés nem érkezik, a rendelést 5 nap után semmisnek tekintjük, és töröljük rendszerünkből.
A szállítás és a csomagolás díja 1.990.- Ft, a kezdetektől kezdve együttműködő futárszolgálattal

Utánvétes fizetés esetén további 380.- Ft utánvételi díjat számítunk fel.

Magyarország Kormánya döntött a postai szolgáltatások nyújtásának részletes szabályait tartalmazó 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet (Postai kormányrendelet) módosításáról, amelynek értelmében lehetőséget kell biztosítanunk a Postai szolgáltatás megrendeléséhez. Az oldalunkon jelzett árak az MPL hivatalos árai az alábbi bontásban:

Szállítási költség: 1.990,- Ft

Törékeny kezelési díj: 1.490,- Ft

Csomagfelvételi díj: 1.870,- Ft

Mivel minden csomagunk törékeny árut tartalmaz és 1 személyes bolt miatt a Postahelyi feladás nem járható, kénytelenek vagyunk a fenti árakat alkalmazni.

A postai szolgáltatást csak előre fizetéssel tudjuk alkalmazni, mivel a csomag visszaszállításának is költsége van.


Külföldi kiszállítást nem vállalunk.

A szállítástól elállás
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

A termék visszaküldése
A terméket csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza.

Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia
A megrendelő a szerződéstől tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat. A megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő tizennégy napon belül visszatéríteni.
A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.
Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 45/2014. (II.26.) kormányrendelet szövegét letöltheti a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról.

Megrendelés módosítása, törlése

A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.

Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak e-mailen van lehetőség rendelésének visszavonására.
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben kerülhet sor.

Használati útmutató
Edényeinket rendeltetésszerűen használja tálalásra, tárolásra, sütésre, főzésre, melegítésre. Hőálló edényeink külön fel vannak tüntetve. 
Fontos, hogy sütő-, főzőedényeinket ne tegye ki szélsőséges hőmérsékleti különbségnek rövid időn belül, mert megrepedhet az edény (pl.: ne tegyünk forró sütőbe edényt, inkább együtt melegedjen az edény a sütővel). Ilyen esetből eredendő hibáért nem tudunk felelősséget vállalni, garancia nem érvényesíthető rá. Edényeink törékenyek, így ha ütés következtében lepattan róla a máz, vagy egy darab, erre garanciát nem tudunk vállalni. 

Szavatosság
Termékeink nem tartoznak a tartós fogyasztási cikkek közé, így a problémakezelésnél a ptk. szerinti kellékszavatosság szerint járunk el.

Kellékszavatosság
Az Eladó kellékszavatossági felelősséggel tartozik az eladott terméken lévő olyan hibáért, ami a vásárláskor a termékben már meglévő hiba, vagy ok miatt bekövetkező hiba. A vásárlásnál az Eladó ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (rejtett vagy gyártási hiba).
Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem.

Jótállás, garancia
Amennyiben az eladott terméknek volt olyan hibája, amely gyártási hibára vezethető vissza, tehát az eladás pillanatában meglévő hiba volt, úgy az Eladó jótállást garantál a termékre. Ennek kivizsgálására az Eladó a hibás terméket eljuttatja a gyártóhoz, aki megállapítja a hiba eredetét. Amennyiben jogos a reklamáció, úgy hibától függően az Eladó vállalja a termék javíttatását vagy cseréjét. Ha nem rendeltetésszerű használat miatt keletkezik a terméken hiba (pl.: valamihez hozzáütődik, és lapattan a máz), úgy az Eladónak nincs jótállási kötelezettsége.

Panaszkezelés
Bármilyen felmerülő észrevétel, reklamációval kapcsolatban az alábbi elérhetőségeinken veheti fel velünk a kapcsolatot: 

Cím: 1181 Budapest, Üllői út 487. Fazekasbolt
Tel: +36 20 442 3052
E-mail: opg@matadema.hu

Minden felmerülő problémát, reklamációt, ezekből adódó vitás eseteket mindkét fél igyekszik békés úton rendezni.
Amennyiben nem születik megállapodás, úgy a felek Békéltető testülethez fordulhatnak a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény módosítása szerint, mely szervezet egyszerű, gyors segítséget nyújt, hogy a felek bíróságon kívül meg tudjanak egyezni. 

A Budapesti Békéltető Testület székhelye:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Alapvető rendelkezések
A jelen vásárlási feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint az itt leírtak értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.